Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym

„Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym”, Satchin Panda


Styczeń obfituje w wiele bardzo ciekawych książek i moje patronaty medialne. Jeśli interesuje Was jak polepszyć swoje życie – zachęcam do lektury. „Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym”.

Książka Satchin’a Panda „Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym” miała swoją premierę 15.01. Jeśli jeszcze ktoś się zastanawia nad jej kupnem poniżej znajdzie moje zdanie na jej temat.

Mieć swój rytm i działać w rytmie – to być zdrowym. Ale nie każdy rytm jest właściwy

Zgadzacie się z Tym? Ja tak. Książka oparta jest na badaniach autora. Jak działa na nas brak snu? Działanie mózgu człowieka pozbawionego snu niesie większe zagrożenie niż działanie mózgu człowieka w stanie upojenia alkoholowego. Tymczasem prowadzenie samochodu po nieprzespanej nocy jest cały czas zgodne z przepisami prawa! Obecnie niemal 1/3 dorosłych cierpi na przynajmniej jedną przypadłość chroniczną – otyłość, cukrzyca, nadciśnienie, choroba serca, astma czy np. przewlekły stan zapalny. Zanim osiągniemy wiek emerytalny większość z nas zapadnie na dwie lub więcej chorób przewlekłych. Jak ma się rytm okołodobowy dla pracujących matek? One mają tutaj najtrudniej, aby odpowiednio zsynchronizować go z codziennym funkcjonowaniem. Wstają pierwsze, szykują śniadania, wyprawiają dzieci do szkoły, same jadą do pracy, po powrocie obiad, kolacja, odrabianie z dziećmi lekcji …. Żona autora w piątek była już wrakiem, a weekend dochodziła do siebie. Jak bardzo pracuje nasz mózg, kiedy śpimy? Światło dla zdrowia nie jest tym samym co światło dla wzroku. Współczesne życie w budynkach zaburza rytm okołodobowy i predysponuje nas do szeregu chorób mózgu. W książce możemy sprawdzić, jak jesteśmy zgrani z naszym rytmem. Na jakie fazy dzieli się nasz sen spokojny oraz sen aktywny? Jaki to ma wpływ na nasze życie? Jak powinno się „odpowiednio” spać? Jaki wpływ na dobry sen ma temperatura pomieszczenia, dźwięki, które nas otaczają? Książka zawiera bardzo wiele porad, jak polepszyć swoje życie nie robiąc, nie wiadomo czego.



Tytuł: Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym
Tytuł oryginału: The circadian code
Autor: Satchin Panda
Wydawnictwo: Feeria
Data wydania: 15.01.2020
Ilość stron: 368
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena okładowa: 44,90 zł
Patronat medialny bloga


Dodaj komentarz


Czytaj także

Maestro, Justyna Mietlicka, zaczytanyksiazkoholik.pl

„Maestro”, Justyna Mietlicka

Sukces, sława, pieniądze. Oskarżenie, które zmieni wszystko.Te same osoby, które klaszczą, będą rzucać w ciebie kamieniami. Kiedy w filharmonii trwa bożonarodzeniowy koncert, w mieszkaniu kilka ulic dalej Sławka ratuje życie wiolonczelistce Alicji. Alicja niechętnie dzieli się bolesnymi wspomnieniami, Sławka jest więc zmuszona sama zanurzyć się w jej przeszłości.


Dwudziestolecie międzywojenne w książce pt. „Wrzeciono Boga. Wdowi grosz”, Andrzej H. Wojaczek

Dwudziestolecie międzywojenne w książce pt. „Wrzeciono Boga. Wdowi grosz”, Andrzej H. Wojaczek

„Dwudziestolecie międzywojenne. Teofil Kłosek – weteran powstań śląskich, zaprawiony w boju ułan i zasłużony działacz niepodległościowy – jest rozczarowany rzeczywistością wolnej Polski. Nuży go praca szarego robotnika, nie wystarcza spokojne życie u boku ukochanej żony Klary, pali ogień ideałów…”