Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym

„Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym”, Satchin Panda


Styczeń obfituje w wiele bardzo ciekawych książek i moje patronaty medialne. Jeśli interesuje Was jak polepszyć swoje życie – zachęcam do lektury. „Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym”.

Książka Satchin’a Panda „Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym” miała swoją premierę 15.01. Jeśli jeszcze ktoś się zastanawia nad jej kupnem poniżej znajdzie moje zdanie na jej temat.

Mieć swój rytm i działać w rytmie – to być zdrowym. Ale nie każdy rytm jest właściwy

Zgadzacie się z Tym? Ja tak. Książka oparta jest na badaniach autora. Jak działa na nas brak snu? Działanie mózgu człowieka pozbawionego snu niesie większe zagrożenie niż działanie mózgu człowieka w stanie upojenia alkoholowego. Tymczasem prowadzenie samochodu po nieprzespanej nocy jest cały czas zgodne z przepisami prawa! Obecnie niemal 1/3 dorosłych cierpi na przynajmniej jedną przypadłość chroniczną – otyłość, cukrzyca, nadciśnienie, choroba serca, astma czy np. przewlekły stan zapalny. Zanim osiągniemy wiek emerytalny większość z nas zapadnie na dwie lub więcej chorób przewlekłych. Jak ma się rytm okołodobowy dla pracujących matek? One mają tutaj najtrudniej, aby odpowiednio zsynchronizować go z codziennym funkcjonowaniem. Wstają pierwsze, szykują śniadania, wyprawiają dzieci do szkoły, same jadą do pracy, po powrocie obiad, kolacja, odrabianie z dziećmi lekcji …. Żona autora w piątek była już wrakiem, a weekend dochodziła do siebie. Jak bardzo pracuje nasz mózg, kiedy śpimy? Światło dla zdrowia nie jest tym samym co światło dla wzroku. Współczesne życie w budynkach zaburza rytm okołodobowy i predysponuje nas do szeregu chorób mózgu. W książce możemy sprawdzić, jak jesteśmy zgrani z naszym rytmem. Na jakie fazy dzieli się nasz sen spokojny oraz sen aktywny? Jaki to ma wpływ na nasze życie? Jak powinno się „odpowiednio” spać? Jaki wpływ na dobry sen ma temperatura pomieszczenia, dźwięki, które nas otaczają? Książka zawiera bardzo wiele porad, jak polepszyć swoje życie nie robiąc, nie wiadomo czego.



Tytuł: Śpij, jedz i ruszaj się zgodnie ze swoim rytmem okołodobowym
Tytuł oryginału: The circadian code
Autor: Satchin Panda
Wydawnictwo: Feeria
Data wydania: 15.01.2020
Ilość stron: 368
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Cena okładowa: 44,90 zł
Patronat medialny bloga


Dodaj komentarz


Czytaj także

Dlaczego mi nie odpisuje

„Dlaczego mi nie odpisuje?”, Girard Anne-Sophie, Girard Marie-Aldine

Triumfalny powrót autorek bestsellerowych poradników dla nieperfekcyjnych kobiet! Udowodniły już milionom czytelniczek, że idealna kobieta nie istnieje, i nauczyły je nawigowania po świecie pełnym suk. Tym razem obrały sobie za cel grubszą rybkę – zatopiły swoje (wciąż nieperfekcyjne) pazurki w obiekcie marzeń wielu kobiet, czyli… w idealnych facetach.


Thriller psychologiczny - To jeszcze nie koniec-Egan Hughes-zaczytanyksiazkoholik.pl

Thriller psychologiczny autorstwa Egan Hughes pt. „To jeszcze nie koniec”

„Klaustrofobiczny, pokręcony thriller psychologiczny o miłości, traumie i zemście.” Mia nie miała łatwego małżeństwa. Rob był toksycznym mężem, kontrolującym, stawiającym na swoim, ale mimo wszystko zapewniającym o swojej wielkiej miłości. Jego zapewnienia miały tak naprawdę drugie dno. Z biegiem czasu kobiecie udało się uwolnić z psychopatycznego związku.