empik, zaczytanyksiazkoholik.pl, wirtualne targi ksiązki

Trzecia edycja Wirtualnych Targów Książki przyciągnęła ponad milion uczestników


Uznani pisarze o międzynarodowej sławie, autorzy nagradzanych reportaży, wyczekiwanych kryminałów, poruszających poradników, autobiografii czy najpiękniejszych książek dla dzieci – trzecia edycja Wirtualnych Targów Książki organizowanych przez Empik zaskoczyła różnorodnością tematyczną i pobiła rekordy frekwencji. Za nami ponad 50 wydarzeń poświęconych najgorętszym premierom wydawniczym tej wiosny. To w sumie prawie 3 tys. zarejestrowanych minut rozmów, które zgromadziły przed ekranami ponad 1,1 mln widzów. Odwiedzający wirtualną przestrzeń targową chętnie kupowali nowe tytuły do domowych bibliotek. W ręce klientów trafiło aż 330 tys. książek, w tym egzemplarze z autografami autorów.

Wiosna pod znakiem książki

Trzecia edycja Wirtualnych Targów Książki Empiku potwierdziły status największego święta literatury w Polsce. Już po raz trzeci stały się przestrzenią do bezpośredniego spotkania autorów z czytelnikami, miejscem prezentacji premier i zapowiedzi nowych książek. Były także okazją do zdobycia egzemplarzy z autografami. Każda kolejna odsłona targów gromadzi coraz szersze grono uczestników, niwelując bariery w dostępie do kultury. Tym razem, w 55 spotkaniach autorskich i wydarzeniach towarzyszących, uczestniczyło ponad 1,1 mln widzów (UU). To o 72% więcej niż rok temu, podczas 1. edycji WTK w maju 2020 roku.Podczas dwóch tygodni wypełnionych wydarzeniami skierowanymi do czytelników w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach, zarejestrowano w sumie 2 981 minut rozmów – wywiadów, dyskusji oraz sesji pytań i odpowiedzi z autorami. Najliczniejszą publiczność przed ekranami komputerów i smartfonów zgromadzili polscy twórcy – Marek Krajewski, Magdalena Grzebałkowska, Jakub Żulczyk, Wojciech Chmielarz i Natalia de Barbaro. Mediana widowni na eventach transmitowanych na Facebooku wyniosła aż 24 tys. widzów, a zasięg wszystkich transmisji sięgnął niemal 3 mln odbiorców. Do każdego ze spotkań wciąż można wrócić – nagrania pozostają dostępne na Facebooku oraz Instagramie Empiku. Wirtualną przestrzeń targową odwiedziło w sumie 280 tys. internautów, którzy złożyli 153 tys. zamówień. Książki stanowiły w tym czasie jedną z najczęściej kupowanych kategorii produktowych na platformie Empik.com. Korzystając z promocji i rabatów na tytuły targowe klienci kupili aż 330 tys. egzemplarzy – to wzrost o +175% w porównaniu do ubiegłorocznej wiosennej edycji WTK. Zakupowe podium zdominowała literatura dziecięca i młodzieżowa. Tuż za nią uplasowały się literatura obyczajowa oraz kategoria kryminał/sensacja/thriller. W Top 5 targowych przebojów znalazły się tytuły takie jak: „Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie” Natalii de Barbaro, „Zaginiona siostra. Siedem sióstr” Lucindy Riley, „Jesteś ważny, Pinku! Książka o poczuciu własnej wartości dla dzieci i dla rodziców trochę też” Urszuli Młodnickiej-Kornaś i Agnieszki Waligóry, „Mistrz Igrzysk Tytanów. Smocza Straż. Tom 4” Brandona Mulla oraz „Terapeutka” B.A. Paris.

Żywe emocje za szklanym ekranem

Uczestnicy Wirtualnych Targów Książki tworzą coraz bardziej zaangażowaną społeczność. O prawdziwych emocjach towarzyszących spotkaniom online świadczy aktywność internautów w trakcie transmisji. W sumie pozostawili oni pod postami ponad 67 tys. różnych reakcji – polubień, komentarzy i udostępnień.

Zmienia się forma i przestrzeń, lecz emocje wywołane kontaktem z ulubionymi autorami i odkrywaniem premierowych tytułów, wciąż pozostają takie same. Z każdą kolejną edycją Wirtualnych Targów Książki staramy się zapewniać uczestnikom jak najlepsze doświadczenie – zarówno pod względem programu, jak i możliwości interakcji z twórcami. Tym razem, największe zaangażowanie było widoczne przy okazji spotkania z nieschodzącą z list bestsellerów od lutego Natalią de Barbaro, która wywołała ponad 10 tys. aktywności, czyli komentarzy, pytań, polubień i udostępnień

 – wskazuje Marcin Maćkiewicz, Manager Działu Eventów w Grupie Empik.

Platforma spotkań branżowych

Wirtualne Targi Książki po raz kolejny stanowiły okazję do spotkania dla wydawców, księgarzy i podmiotów bezpośrednio związanych z rynkiem książki. Program wydarzeń skierowanych do specjalistów objął 5 webinarów poświęconych, m.in. promocji literatury i perspektywom rozwoju całego segmentu książek. W sumie wzięło w nich udział ponad 600 zarejestrowanych uczestników. Wśród prowadzących znaleźli się m.in. eksperci z Grupy Empik, pisarze, blogerzy czy twórcy podcastów. Najwięcej widzów zgromadziły spotkania poświęcone projektowaniu okładek książek oraz promocji książek w internecie. Ważnym wydarzeniem było także ogłoszenie startu wspólnego projektu Unii Literackiej i Empiku „Wybór krytyków”, który ma wspierać dobrą, polską literaturę i krytykę literacką.

Empik już teraz zaprasza na kolejną edycję Wirtualnych Targów Książki, które odbędą się jesienią tego roku.

Źródło: Empik



Dodaj komentarz


Czytaj także

„Głodna Góra”, Jola M. Mroszczy,z aczytanyksiazkoholik.pl

Połączenie z Naturą w książce pt. „Głodna Góra”, Jola M. Mroszczyk

„Głodna Góra” to opowieść o wyjątkowym znaczeniu. To wskazówka dla tych, którzy pragnąc połączenia z Naturą, szukają własnej drogi rozwoju duchowego. To przestroga dla traktujących Ziemię instrumentalnie, bezmyślnie czerpiących z jej zasobów”.


Pomiędzy, Paweł Radziszewski, zaczytanyksiazkoholik.pl

Cygańskie bajki i codzienność w „Pomiędzy” Pawła Radziszewskiego

„Na początku był las, w którym obóz rozbijał kolorowy cygański tabor. W podszytej bagnem gęstwinie Cyganie nikomu nie przeszkadzali, mogli więc na chwilę się zatrzymać. Las należał do Hrabiego, który przegrał go w karty, żeby mieć szczęście w miłości. Zamieszkał w nim młody fornal z Cyganką i niedźwiedziem, który pomógł im zbudować dom pod garbatą gruszą