Szkoła transformacji. O szkole waldorfskiej w dobie przełomu demokratycznego

Szkoła transformacji. O szkole waldorfskiej w dobie przełomu demokratycznego

Autor: Maja Dobiasz-Krysiak


Opis książki:

W książce „Szkoła transformacji. O szkole waldorfskiej w dobie przełomu demokratycznego” Maja Dobiasz-Krysiak przygląda się badawczo szkole waldorfskiej i jej społecznym uwarunkowaniom. Śledzi jej międzywojenną historię i związek z ezoterycznym, społecznym ruchem antropozoficznym oraz edukacyjnym ruchem Nowego Wychowania i Niemieckiej Pedagogiki Reformy. Analizuje znaczenia i wartości za jakimi się opowiada, przygląda się jej wzorcowym realizacjom niemieckim, a także jej polskiej adaptacji. Opisuje moment, w jakim pojawia się w Polsce – lata osiemdziesiąte XX wieku i czas przełomu demokratycznego – a także śledzi ówczesne środowiska alternatywne i edukacyjne, by móc wskazać czynniki, które sprzyjały jej rozwojowi i które wpłynęły na sposoby jej polskiej glokalizacji. Wreszcie rozmawia z członkami środowiska waldorfskiego w Polsce i analizuje ich narracje o szkole, pokazując na jakie potrzeby i oczekiwania społeczne odpowiadała w momencie swojego powstawania.


Poznaj inne książki

Sploty

Sploty Sploty

Aneta Kozińska

Jedno życzenie

Jedno życzenie Jedno życzenie

Nicholas Sparks

Pan Stópka i nie taki zwykły kot

Pan Stópka i nie taki zwykły kot Pan Stópka i nie taki zwykły kot

Katarzyna Zychla

Gra na dwa fronty

Gra na dwa fronty Gra na dwa fronty

Lily Lindon

Sztuka w Polsce 1945–2005

Sztuka w Polsce 1945–2005 Sztuka w Polsce 1945–2005

Anda Rottenberg

Zwyczajne cuda

Zwyczajne cuda Zwyczajne cuda

Agnieszka Jeż


Dodaj komentarz